ul. Kolejowa 37\39
Wprawdzie na fasadzie widnieje data 1912, ale sama fabryka powstała tu, kiedy ulica nazywała się jeszcze Zaokopowa, w 1904. Przejęto budynki po jakimś wcześniejszym zakładzie, dobudowano halę od zachodu, aż wreszcie powstał budynek powyżej. Działały tu dwa zakłady: żelazny i metalowy, gdzie produkowano koła maszynowe, łożyska, piece, części transmisyjne i inne wyroby z brązu i metali białych. Władysław Ambrożewicz nieźle prosperował aż do wybuchu II wojny światowej, zatrudniając ponad 100 osób.
Zakłady przetrwały wojnę i choć właściciele się zmieniali, budynki stały, jak stoją. To dość dużej klasy zabytek przemysłowy, ale niszczeje coraz bardziej.
Dziś mieści się tu klub Space, wcześniej będący Lokomotywą - do dziś pamiętam tę ciuchcię wystającą ze ściany...
sobota, 26 kwietnia 2014
niedziela, 6 kwietnia 2014
FIGURA MATKI BOSKIEJ NA POWĄZKOWSKIEJ
ul. Powązkowska i Maczka, u wylotu ul. Waldorffa, nieopodal ronda Ofiar Zbrodni Katyńskiej
To jedna z najładniejszych Maryi w Warszawie. Stanęła tu w 1922 dla uczczenia założenia tu parafii przy kościele św. Jozafata, o którym TUTAJ. Powązkowska zmieniała bieg, powstała ulica Maczka, trasa S-8, a ona stoi. I dobrze.
To jedna z najładniejszych Maryi w Warszawie. Stanęła tu w 1922 dla uczczenia założenia tu parafii przy kościele św. Jozafata, o którym TUTAJ. Powązkowska zmieniała bieg, powstała ulica Maczka, trasa S-8, a ona stoi. I dobrze.
Subskrybuj:
Posty (Atom)