niedziela, 22 listopada 2009

PAŃSTWOWY BANK ROLNY

ul. Nowogrodzka 50\54
Działka należała pod koniec XIX w. do rodziny Wojko, od której w latach 20 XX w. odkupiło ją państwo. Na części tejże działki powstał bank w 1926-8 wg proj. Mariana Lalewicza, była to jedna z najdroższych inwestycji bankowych w ówczesnej Europie - kosztowała 3.644.000 zł. Budynek mieścił nie tylko biura i gabinety, ale takze mieszkania pracownicze.
Dziś mieści się tu wiele instytucji, od banków, przez domy maklerskie i inne.

5 komentarzy:

Marcin pisze...

Przynajmniej wygląda, jak wyglądał od początku. Jest to jeden z tych budynków, które - moim zdaniem - na żywo sprawiają wrażenie bardziej "monumentalnych", większych i bardziej rozległych, niż na zdjęciach.

I am I pisze...

Zgadzam się z Marcinem - problem jest również techniczny, czyli Roma za plecami, więc na zdjęciu nie ma jak złapać odpowiednio szerokiej perspektywy. Zostaje chyba 'rybie oko', ale to raczej sprzęt do zabawy ;)

Marcin pisze...

No właśnie, też o tym myślałem, że niemożność cofnięcia się powoduje taki efekt a nie inny.

nomad pisze...

no własnie łaziłem i szukałem opcji, ale nie da rady, tam nie ma jak umieścić całej bryły w kadrze...

Marcin pisze...

Wiem, wiem, ja fotografowałem ten budynek pod kątem swojego "wczoraj i dziś", miałem ten sam problem.