poniedziałek, 15 października 2007

DOM Z OPADNIĘTĄ SZCZĘKĄ

ul. Smolna 8
Właściwa nazwa to wieżowiec PUMA (dziś nazywa się to Dipservice), czyli biuro obsługi obcokrajowców, ale z uwagi na charakterystyczną "szczękę" na ostatnim piętrze, w której mieściła się kawiarnia Akropol (ostatnio TopFloor), nadano mu tytułowy przydomek. Miał to byc polonijny hotel dewizowy, ale przeprojektowano go na blok mieszczący 140 mieszkań o podwyższonym standardzie. Powstawał w 1964-76 wg proj. Jana Bogusławskiego i Bohdana Gniewskiego, na miejscu szpitala oftalmicznego z 1875, zburzonego w czasie wojny. Owa szczęka była swego czasu ulubionym miejscem samobójców...

8 komentarzy:

przewodnikpokrakowie pisze...

Rzucali się ze szczęki?
:)))

Anonimowy pisze...

Teraz jest tam ponoć(lub była) pracownia architektoniczna..

Anonimowy pisze...

Nigdy nie lubiłem tego bloczydła. Uważam, ze jest paskudne.

Anonimowy pisze...

Ten budynek jest naprawde zajebisty!
Łączy w osbie oldschoolowy styl lat 60 z silną i potężną bryłą betonu. Naprawde jestem pod wrazeniem. Zawsze, gdy przejezdzam obok go podziwiam. Bardzo chcialbym tam mieszkac, zwlaszcza na ostatnim pietrze.

Schayer pisze...

Pewien jesteś, że to dawny budynek ZNP? Wydawało mi się, że ZNP miało swój gmach bliżej Wisły, a ten pierwotnie miał służyć jako hotel polonijny dla odpowiednika dzisiejszego Dipservice.
fajny ten Twój blog.
pozdr.

Anonimowy pisze...

podobnie jak mój poprzednik uważam że pierwotnie budynek ten miał być hotelem. i na pewno nie jest to gmach ZNP bo ten mieści się na Smulikowskiego 6/8 niedaleko pomnika Syrenki.

blog bardzo ciekawy
pozdrawiam

nomad pisze...

O rety, rety, faktycznie, pomieszałem podpisy... !!!! Dobrze, że wreszcie ktoś to zauważył, bo przecież wstyd.... Dzięki schayer i kaś :)

Anonimowy pisze...

Odkąd pamiętam mam ochotę zawitać w tej szczęce. Bardzo mnie interesuje jej wygląd od wewnątrz.