W XVIII w. budowano tu tamy powodujące osadzanie się piasku i zamulanie dna, przez co linia brzegowa się odsuwała. Po 1770 na wysokości ul. Bugaj znajdował się port warszawski z basenami i falochronem, który został zamulony w XIX w. W 1919 nadano ulicy dzisiejszą nazwę, choć wcześniej funkcjonowały 2: Nadbrzeżna przy moście Kierbedzia i Brzegowa przy moście Kolejowym. W 1920 umocniono brzeg Wisły. W latach 1935-8 zaczęto z inicjatywy Starzyńskiego zabudowywać nabrzeże, powstała dwupoziomowa ulica: jezdnia i bulwar kamienny. W czasie II wojny światowej ulica została doszczętnie zniszczona. Na pustym placu w 1972-5 wybudowano Wisłostradę, trasę szybkiego ruchu, łącznie 22 km.
poniedziałek, 6 kwietnia 2009
WYBRZEŻE GDAŃSKIE
Bulwary Wiślane od długiego czasu przysparzają problemów: dlaczego Warszawa odsuwa się od Wisły??
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
1 komentarz:
Mimo wszystko dobrze,że kawałek jest wybetonowany, jest gdzie rowerem jeździć.... choć wolałabym y było więcej statków i promów....
Prześlij komentarz