ul. Chłopickiego i ul. Makowska
Jest to jedna ze stacji na linii Warszawa Wschodnia - Dorohusk i SKM do Falenicy.
W tle widać zabudowania Lokomotywowni i Wagonowni Grochów
Samą linię zelektryfikowano w 1936, choć przystanek powstał w okolicach przełomu lat '60 i '70. Ciekawe, że nikt nie wie tego dokładnie kiedy i kto projektował te stacje...
Hangar.
7 komentarzy:
Zauważam na warszawskich blogach duży sentyment do kolei :)))
bo mamy w Warszawie dobrze rozwiniętą kolej z tajemniczymi stacjami, o których nie można uzyskać żadnych szczegółów, a część z tych stacji jest na takim zadupiu, że korzysta z nich może 5 osób dziennie... Zjawisko.
Tia też myślałem, że jestem na:
http://warszawa78.blox.pl/html Ale miałem dziwne uczucie jak przeniosłem się do kolejnego okna.
Mimo, że z lat powojennych, dobrze wpasował się w tradycję funkcjonalistycznych wiat z lat 1936-37.
Eee, to się zmienia, odkąd wprowadzono możliwość jazdy pociągami na karcie miejskiej. Pamietam początki funkcjonowania tego systemu - wtedy np. na sąsieniej stacji Gocławek nie wysiadał praktycznie nikt. Teraz byłem tam ostatnio trochę po 17, podjechał pociąg od strony centrum i wytoczył się z niego całkiem spory tłumek. A dodam jeszcze, że pod stację nie podjeżdżają autobusy - gdyby podjeżdżały i woziły ludzi na pobliskie duże osiedle na Marysiniw Wawerskim to liczba korzystajacych ze stacji jeszcze by wzrosła. Ale wzrasta i tak.
Przystanek powstał około 1947 - 48 roku.
Zaprojektowany przez Prof.Brandta
ooo, to ciekawe... A skąd można wziąć takie informacje??
Prześlij komentarz