niedziela, 1 lutego 2009

KAPLICZKA NA WYSOCKIEGO

Ul. Wysockiego, przy bloku ul. Syrokomli 7\13
Kapliczka jest bardzo ciekawa, ponieważ figurka MB Róża Duchowna przybyła tu z Włoch, z Montichiari, które jest miejscem cudu. 06.01.1990 ustawiono ją właśnie tam, pośród 80 innych figur na schodach przy źródle w Fontanelle i została pobłogosławiona. Zagadką dla mnie jest to, jak ta figura znalazła się akurat tutaj, ale została wystawiona przez mieszkańców dwóch bloków stojących w pobliżu: Syrokomli 7\13 i Syrokomli 15\19.

7 komentarzy:

Warszawa78 pisze...

Kapliczka kapliczką, ale jaki śliczny blok w tle! :)

Oursa pisze...

no prosze i znowu bloki sie tu paletaja - to chyba jakies nasze zboczenie narodowe :)

nomad pisze...

oj ja tu o kapliczce a wy zboczuchy od razu bloki i bloki... :P

lovin'K. pisze...

Aż mnie zatkało jak mijałam ją jadąc na rowerze. Blokowisko i pac, kapliczka.

nymphe-tamina pisze...

A ja bardzo dziękuję za wpis o kapliczce:) Często koło niej przechodzę i nie wiedziałam, że ma taką ciekawą historię.
A blok, owszem, uroczy, obecnie mieszkam w bardzo podobnym;)
Pozdrawiam:)

OJCIEC pisze...

...no to ja wam powiem dlaczego tam stoi :-)
Jakos latem roku 1985 lub 1986 w pobliżu tego miejsca doszlo do "CUDU" i w konarach drzewa obiawila sie jakies babinie Matka Boska czy Jezus (juz nie pamietam dokladnie, mialem wetdy 14 lat). Pielgrzymki wszlakich babinek trwaly cale lato i podobno wiele osob ten CUD widzialo (mi sie jakos nie udalo, no ale bezbożnik maxymalny jestem)
Potem byla "zrzuta" parafian na kapliczke i jak to u nas bywa z wszelakimi relikwiami koscielnymi i miejscami kultu - wszystko odbylo sie sprawnie i bez problemów.
Pan Zenek wymurowal, Pani Lodzia posadzila kwiatki a Pan Tadzio przytargal laweczke.

nomad pisze...

tutaj też?? Cud to był na Żuromińskiej, kapliczka tam stoi... Tu był też cud??Nie słyszałem...