wtorek, 22 stycznia 2008

CENTRUM MONITORINGU WARSZAWY

Miałem inne plany co do dnia dzisiejszego, ale odwiedziłem dość ciekawe miejsce i postanowiłem Wam je przybliżyć. Otóż plątałem sie po Komendzie Głównej Policji w Pałacu Mostowskich, gdzie mieści się centrum dowodzenia i obsługi monitoringu miasta.Przy takim stanowisku siedzi policjant i tym joystickiem rusza sobie kamerą: na monitorze ma widok z kamery.
Każde stanowisko obsługuje jedną dzielnicę. Stanowiska dzielnic graniczących są obok siebie, żeby w razie czego można było podesłać radiowóz to tu, to tam.
Na ścianie wisi wielki ekran, pokazujący rzuty z kamer. W prawym dolnym rogu lista zdarzeń oczekujących na interwencję. Głównie stłuczki, ale także rozboje itp. Otworzycie zdjęcie w full sizie to sobie poczytacie :))
Takich kamer jest w mieście póki co 460, będzie na pewno więcej. Na sali jest bardzo spokojnie, ale to pozory, często jest tu bardzo gorąco.
Tu siedzi szef i obserwuje co się dzieje, ewentualnie interweniując.

8 komentarzy:

Anonimowy pisze...

Legia cały czas pod okiem wielkiego brata :) (ostatnia fota)

przewodnikpokrakowie pisze...

No i teraz cały świat wie, że na Wolskiej 44 m.37 była awantura domowa :)

Anonimowy pisze...

Mam mieszane uczucia...

nomad pisze...

Kazu: mieszane uczucia co do czego??
przewodnikpokrakowie: faktycznie, może powinienem zamazać adresy, ale kurka mi po stawianiu dysku zjadło program do obróbki zdjęć i jakoś nie mogę ściągnąć kolejnego...

przewodnikpokrakowie pisze...

A tam, sami sobie winni, było się nie kłócić!

Unknown pisze...

Zamiast policja pilnować porządku i tu zatrudnić cywilów, to póżniej powiedzą, że tak sie napracowałi, że po 15 latach pracy musza isć na emeryture, skandal. Policja na ulice nie za biurko, chyba takie mają zadanie.

zielkot pisze...

a ja chciałam dodać małe sprostowanie: w Pałacu Mostowskich znajduje się siedziba Komendy Stołecznej Policji - Komenda Główna znajduje się na ul. Puławskiej niedaleko Królikarni :)
Pozdrawiam!

Anonimowy pisze...

Nie KGP tylko stołeczna